Kontakta oss

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig

Ring oss direkt 072-8535182 eller mejla info@1337logistics.se

Inleverans & Mottagshantering

Du kan luta dig tillbaka och koncentrera dig på dina affärer medan vi sköter inleveranser och mottagning av ditt inkommande gods.

Så här går det oftast till:

  1. Via 1337s bokningsportal bokar du ankommande gods. Du anger ankomstdag och tid, inköpsordernummer, artiklar och antal.
  2. Godset ankommer till vårt lager och tas emot fysiskt. Vi gör mottagningskontroll och stämmer av mot bokningen.
  3. Märker vi att det ankomna godset inte stämmer med bokningen eller på annat sätt avviker (det kan handla om fel antal, fel artikel, uppenbart trasigt gods) så kommer vi att rapportera detta till dig. Du informerar oss sedan om önskad åtgärd.
  4. När en pall ankommer som innehåller flera olika artiklar, sorterar vi dessa på artikelrena pallar eller annan transportenhet innan de körs in på lagret.
  5. Genomgånget gods läggs på plats i lagret.
  6. Efter att vi lagerfört dina varor ordnar vi en saldorapportering till dig – så att du kan uppdatera tillgängligt saldo i ditt eget affärssystem.
  7. Nu är såväl lager som saldo redo för plock.

Slipp överraskningar, få kontroll på kostnaderna, fokusera på annat än logistiken.

Är du ute efter en helhetslösning för din logistik?

Läs mer om 7PL, vår helhetslösning för tredjepartslogistik!

Vill du veta mer?