Det kan förstås se olika ut men det skulle kunna fungera ungefär så här:
- Order som skickas från vårt lager är registrerade i ditt affärssystem. De skickas till 1337s system för plockning och packning och vidare lastning på transportbil.
Vi har enats om vad ordern behöver innehålla men det kan t.ex. vara:- Ordernummer och överenskommen godsmärkning
- Artikelnummer och artikelbeskrivning
- Antal
- Leveransinformation (mottagarens kontaktuppgifter)
- Transporttjänst (postpaket, hempaket, företagspaket, butiksleverans etc)
- Sista möjliga avsändningsdatum och tid (för att mottagaren ska få sin beställning i tid)
- Order överförs från ditt system till 1337s.
- Vi planerar transporten och vilken order som kan skickas med vilken bil.
- Ordern plockas.
- Ordern packas på lämpligt sätt. Detta har vi tillsammans med dig kommit överens om, men det kan handla om kartonger, plastpåsar, specialtryckta emballage eller lastpall.
- Ordern lastas på avgående bil.
Order som kommer in så sent som klockan 16:30 kan packas och skickas samma dag.
Är du ute efter en helhetslösning för din logistik?
Läs mer om vår tredjepartslogistik!